ביטן מעכב את חוק ירושלים רבתי; השר כץ: "אין סיבה לדחות"

איתי גדסי 1 Comment on ביטן מעכב את חוק ירושלים רבתי; השר כץ: "אין סיבה לדחות"

חוק ירושלים רבתי: בעוד יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, טוען כי יש לעכב את החוק בעקבות לחץ אמריקאי, שר התחבורה, ישראל כץ, טוען: "אין סיבה לדחות; החוק צריך לעלות היום"

שר התחבורה, ישראל כץ ויו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן צילום: יונתן סינדלר, פלאש 90
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חוק ירושלים רבתי אמור היה לעלות להצבעה בוועדת השרים לענייני חקיקה. במסגרת החוק, גוש עציון ואזורים נוספים יצורפו לשטחה המוניציפאלי של ירושלים וכך האוכלוסיה היהודית תגבר משמעותית. אך בריאיון שהעניק הבוקר, יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן לגל"צ, ציין יו"ר הקואליציה כי ישנה התנגדות אמריקאית מסוימת לחוק הזה מאחר והם מפרשים את החוק כסיפוח מה שלדברי ביטן לא נכון ודרוש הסברה מול הממשל האמריקאי.

עם זאת, השר ישראל כץ מבהיר כי מבחינתו ומבחינת מגיש החוק – ח"כ יואב קיש, יש להעלות את חוק ירושלים רבתי להצבעה היום בוועדת השרים לחקיקה, כפי שסוכם. "זהו חוק היסטורי שיבטיח את הרוב היהודי בירושלים ויחזק את אחיזתנו בעיר" אמר כץ והוסיף "החוק אינו עוסק בסוגיות מדיניות וחשיבותו בוודאי עולה על כל חישוב פוליטי אלקטורלי של מגזר כזה או אחר – ולכן אין כל סיבה לדחותו".

השר כ"ץ הוסיף "איני מכיר החלטה אחרת, ובכוונתנו לשוחח היום בנושא עם ראש הממשלה. הבטחת הרוב היהודי בירושלים היא משימה היסטורית ועל כולנו לפעול במשותף להגשמתה".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    מריבות פנימיות בתוך הליכוד על פריימריז.